Projectes de l'escola

Projecte d'Educació Emocional a l'Escola

Segons Rafael Bisquerra, “la intel·ligència emocional és l’habilitat per prendre consciència de les pròpies emocions i de la resta de persones i la capacitat per a regular-les. La consciència emocional és el requisit per a poder passar a la regulació. L’autoregulació emocional consisteix en un difícil equilibri entre impulsivitat i repressió. (…) Consciència i regulació emocional, doncs, deuen considerar-se competències bàsiques per a la vida, ja que la persona que les ha adquirit està en millors condicions per afrontar els reptes que planteja la vida. Són també elements essencials en la construcció del benestar personal i social”. Aquest és el nostre objectiu com escola.  “Aprenentatge de la gestió de les emocions”.

Projecte Sharing to Learn

L’objectiu principal és afavorir l’intercanvi entre l’alumnat i la relació entre el professorat, i donar suport a la millora de l’expressió oral en llengua anglesa, per tal de facilitar a l’alumnat l’accés a entorns plurilingües i pluriculturals mitjançant la metodologia d’aprenentatge-servei. A l’escola hi participen l’alumnat de 3r i 4t de primària amb exalumnes de l’escola.

Projecte "Som Emprenedors"

Projecte on els alumnes de 5è creen una cooperativa on l’aprenentatge en treball cooperatiu, la distribució de rols i el treball en equip agafa pes per tal d’aconseguir un objectiu planificat i a la vegada ser solidaris. Es un projecte de la Diputació de Barcelona junt amb el municipi. https://emprenedoria5.wordpress.com/blog/

Projecte de Llengua Anglesa

La llengua anglesa es potencia ampliant l'horari lectiu amb les complementàries de Science Psicomotricitat. També es potencia l’expressió oral amb “The story” una lectura trimestral, les sortides al teatre i les classes de speaking des de l’Educació Infantil fins a Secundària. Realitzant les colònies i crèdits de síntesis en aquesta llengua i realitzant les estades en família a Irlanda de l’alumnat de Secundària.

Projecte Lector

A totes les etapes es potencia la lectura des de diferents àmbits per aconseguir millorar les llengües i gaudir de la lectura com a font de plaer i de coneixement:E. Infantil, mitjançant els conta-contes, la bibliopati i els racons de lectura.E. Primària,establint llibres de lectura a cada trimestre amb el taller de padrins de lectura de cicle superior al cicle inicial, la participació a la lliga dels llibres, la visita d’autors a l'escola i l’ús de la biblioteca escolar.E. Secundària establint llibres de lectura trimestrals en cada llengua, amb la visita i dels autors i les sortides al teatre.

Projecte Hort i Alimentació Sana

A la part més baixa de l’escola disposem d’un terreny en el qual tenim el nostre hort. Els grups d’alumnes responsables són els de cicle mitjà tot i que que hi participen altres grups d’alumnes de les diferents etapes. L’objectiu principal és que els alumnes gaudeixin a l’hora de treballar i que assimilin els coneixements necessàris per a mantenir un comportament de respecte cap a el medi natural que ens envolta. A partir de les feines i dels productes que es recullen es porten a terme activitats de respecte cap a la natura i de bona alimentació i cura del nostre cos. Des de l'escola es vol fomentar la creació d’hàbits a l’hora d’esmorzar i per extensió a la resta de menjades, centrats en la dieta mediterrània; proposar el consum de fruites i verdures com a una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional i informar sobre els beneficis de l’increment del consum de fruites i verdures.

Projecte Taller dels Exploradors

Mitjançant el ioga, el conte, l' expressió corporal, els colors i la llum es treballen aspectes per afavorir les competències emocionals i de convivència. Per tal de potenciar aquesta convivència es formen quatre grups amb les diferents edats dels tres cursos d'Educació Infantil. L'objectiu d'aquest projecte es desenvolupar les capacitats psicomotrius, socials i pròpies dels aprenentatges curriculars del cicle.

Projecte de Servei Comunitari

L’objectiu principal és conscienciar a l’alumnat de 3r ESO de la importància de participar a la societat i voluntarietat a partir del coneixement de les entitats de Servei i projectes solidaris. Participen durant el curs en casals d’avis, Càritas i a d'altres centres educatius com a dinamitzadors de patis a Infantil.

Projecte Mart XXI

Hi ha vida a Mart? Un grup d’alumnes de l’ESO participa amb aquest projecte amb la UPC de Castelldefels. A partir de la investigació i interrelacionant-se amb altres alumnes d’altres institut. L’objectiu del projecte és motivar els nostres alumnes cap als estudis universitaris o de grau superior.

Projecte Òrbita

L’escola connecta amb el món laboral a partir d’aquest projecte on uns alumnes de l’ESO col·laboren amb empreses de la localitat valorant des de dins el món laboral. L’objectiu és motivar a l’alumne de diversificació curricular cap al treball i la necessitat d’uns estudis.