
Projectes de l'escola

Projecte d'Educació Emocional a l'Escola
Segons Rafael Bisquerra, “la intel·ligència emocional és l’habilitat per prendre consciència de les pròpies emocions i de la resta de persones i la capacitat per a regular-les. La consciència emocional és el requisit per a poder passar a la regulació. L’autoregulació emocional consisteix en un difícil equilibri entre impulsivitat i repressió. (…) Consciència i regulació emocional, doncs, deuen considerar-se competències bàsiques per a la vida, ja que la persona que les ha adquirit està en millors condicions per afrontar els reptes que planteja la vida. Són també elements essencials en la construcció del benestar personal i social”. Aquest és el nostre objectiu com escola. “Aprenentatge de la gestió de les emocions”.

Projecte Sharing to Learn
L’objectiu principal és afavorir l’intercanvi entre l’alumnat i la relació entre el professorat, i donar suport a la millora de l’expressió oral en llengua anglesa, per tal de facilitar a l’alumnat l’accés a entorns plurilingües i pluriculturals mitjançant la metodologia d’aprenentatge-servei. A l’escola hi participen l’alumnat de 3r i 4t de primària amb exalumnes de l’escola.

Projecte "Som Emprenedors"
Projecte on els alumnes de 5è creen una cooperativa on l’aprenentatge en treball cooperatiu, la distribució de rols i el treball en equip agafa pes per tal d’aconseguir un objectiu planificat i a la vegada ser solidaris. Es un projecte de la Diputació de Barcelona junt amb el municipi. https://emprenedoria5.wordpress.com/blog/

Projecte de Llengua Anglesa
La llengua anglesa es potencia ampliant l'horari lectiu amb les complementàries de Science i Psicomotricitat. També es potencia l’expressió oral amb “The story” una lectura trimestral, les sortides al teatre i les classes de speaking des de l’Educació Infantil fins a Secundària. Realitzant les colònies i crèdits de síntesis en aquesta llengua i realitzant les estades en família a Irlanda de l’alumnat de Secundària.

Projecte Lector
A totes les etapes es potencia la lectura des de diferents àmbits per aconseguir millorar les llengües i gaudir de la lectura com a font de plaer i de coneixement:E. Infantil, mitjançant els conta-contes, la bibliopati i els racons de lectura.E. Primària,establint llibres de lectura a cada trimestre amb el taller de padrins de lectura de cicle superior al cicle inicial, la participació a la lliga dels llibres, la visita d’autors a l'escola i l’ús de la biblioteca escolar.E. Secundària establint llibres de lectura trimestrals en cada llengua, amb la visita i dels autors i les sortides al teatre.

Projecte Hort i Alimentació Sana
A la part més baixa de l’escola disposem d’un terreny en el qual tenim el nostre hort. Els grups d’alumnes responsables són els de cicle mitjà tot i que que hi participen altres grups d’alumnes de les diferents etapes. L’objectiu principal és que els alumnes gaudeixin a l’hora de treballar i que assimilin els coneixements necessàris per a mantenir un comportament de respecte cap a el medi natural que ens envolta. A partir de les feines i dels productes que es recullen es porten a terme activitats de respecte cap a la natura i de bona alimentació i cura del nostre cos. Des de l'escola es vol fomentar la creació d’hàbits a l’hora d’esmorzar i per extensió a la resta de menjades, centrats en la dieta mediterrània; proposar el consum de fruites i verdures com a una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional i informar sobre els beneficis de l’increment del consum de fruites i verdures.

Projecte Taller dels Exploradors
Mitjançant el ioga, el conte, l' expressió corporal, els colors i la llum es treballen aspectes per afavorir les competències emocionals i de convivència. Per tal de potenciar aquesta convivència es formen quatre grups amb les diferents edats dels tres cursos d'Educació Infantil. L'objectiu d'aquest projecte es desenvolupar les capacitats psicomotrius, socials i pròpies dels aprenentatges curriculars del cicle.

Projecte de Servei Comunitari
L’objectiu principal és conscienciar a l’alumnat de 3r ESO de la importància de participar a la societat i voluntarietat a partir del coneixement de les entitats de Servei i projectes solidaris. Participen durant el curs en casals d’avis, Càritas i a d'altres centres educatius com a dinamitzadors de patis a Infantil.

Projecte Mart XXI
Hi ha vida a Mart? Un grup d’alumnes de l’ESO participa amb aquest projecte amb la UPC de Castelldefels. A partir de la investigació i interrelacionant-se amb altres alumnes d’altres institut. L’objectiu del projecte és motivar els nostres alumnes cap als estudis universitaris o de grau superior.

Projecte Òrbita
L’escola connecta amb el món laboral a partir d’aquest projecte on uns alumnes de l’ESO col·laboren amb empreses de la localitat valorant des de dins el món laboral. L’objectiu és motivar a l’alumne de diversificació curricular cap al treball i la necessitat d’uns estudis.