Missió Kènia 2019

Com ja sabeu, MusicAula-Missió Kènia és un projecte de cooperació internacional per a millorar l'escola de primària de Kithunthi (Kènia). L'escola es va construir a l'any 1968 i al no haver-se realitzat cap intervenció de millora es trobava en molt mal estat i no disposa d'electricitat.

Les intervencions artístiques i tallers de creació musical, literària, plàstica i audiovisual que s'han realitzat a la nostra escola, han servit per col·laborar de manera activa amb una xarxa de centres escolars, músics i artistes de tot tipus. Fruit de tota aquesta feina, sorgeix l'enregistrament d'un disc musical cooperatiu per treballar per projectes artístics transversalment (música, literatura, plàstica tecnologia i gràfica).

En el marc MusicAula s'ha composat un disc de cançons inèdites amb participació d'artistes locals i de l'alumnat de les escoles, el qual forma part de les recompenses del crowd-funding. En el disc Disc Musical Col·laboratiu han participat les següents escoles i artistes:

1. Escola San Pedro (Gavà) + Raquel Lua.
2. Escola Nou Patufet (Barcelona) + Alma de Boquerón i Tori Sparks.
3. Escola Teide (Viladecans) + 77.
4. Institut Joan Fuster (Barcelona) + Andrea Mir i Dani Campos.
5. Escola de Música de Navàs + Celeste Alias.
6. Biblioteca Vapor Vell (Barcelona) + Núria Graham.

Campanya de Crowd-Funding Social:

Aquest és un projecte de continuïtat que pretén cobrir la segona fase de millora de l’escola pública de primària de Kithunthi. Partint d'una demanda de la comunitat locals, des de 2016 les entitats promotores han desenvolupat el disseny d'una nova escola i la construcció de la primera de tres fases de la mateixa.

El projecte de millora té un cost total d'entorn 80.000 € en tres fases. La primera fase es va executar el passat mes d'abril gràcies a subvencions de fundacions privades amb un import de 26.000 €. La segona fase projectada per al proper mes d'agost, té un cost de 28.000 € dels quals només en falten 6.800 eur a recaptar a través d'aquest crowd-funding. Com veureu mitjançant l'enllaç, a les recompenses del crowd-funding hi han participat les i els alumnes de les escoles col·laboradores. El disc musical cooperatiu s'ha realitzat en col·laboració artistes locals femenines.

Recordar-vos que mitjançant Goteo, la plataforma de crowd-funding amb retorn social que hem utilitzat, us emetrem un certificat de donació i les aportacions al projecte, fins a 150€, us generaran un retorn del 75% de la declaració de la renta de 2019. És a dir, que per a una aportació de 20 € al projecte, Hisenda et retornaria 15 €, per tant la despesa real seria de 5 €.

Aquí pots escoltar en primícia la cançó de la nostra escola: https://soundcloud.com/pickyourtwelve/teide77_musicaula/s-owZrc

Música: 77

Lletra: Melita Duffy (3r d'ESO)

Veu principal: Melita Duffy