NOSALTRES

L'Escola Teide és...

un edifici situat en un entorn privilegiat. És, també, un conjunt de persones que comparteixen un projecte comú. És, a més, un reguitzell d’activitats i de propostes en constant canvi i en constant transformació. És un projecte. Però és totes aquestes coses a la vegada. A voltes pensem que l’Escola és un organisme vivent i feliç que té l’objectiu de fer créixer els nostres alumnes i facilitar-los les eines necessàries per, un bon dia, acomiadar-los amb la tranquil·litat que podran fer front a futures etapes de la seva vida.

L’escola Teide és una cooperativa que va néixer, fa 35 anys arran de la voluntat i il·lusió d’un grup de famílies que volia crear una escola que respongués a les seves inquietuds, on la participació de tothom i el respecte a la pluralitat fos el punt de partida. El nostre repte és, doncs, fer que els nostres alumnes descobreixin el gust per aprendre, tot fomentant l’esperit crític a través de l’observació atenta de la realitat, dotant-los de les eines intel·lectuals que necessiten per aconseguir-ho, en un ambient estimulant i acollidor. El nostre objectiu és formar persones a través de l’esforç envers el treball, la responsabilitat personal respecte a l’escola, la família i la societat, l’adquisició de competències per adquirir una autonomia, l'autoestima i la iniciativa personal i que les puguin fer servir al llarg d'aquest procés continu d'aprenentatge que és la vida.

Estem situats al barri d'Alba-Rosa a Viladecans, on gaudim d’unes espectaculars vistes cap a la nostra comarca, el Baix Llobregat, i  cap a la Mediterrània. Estem dividits en dos edificis: el d'educació infantil i primària i el de Secundària. Disposem també de dos patis, d’un poliesportiu, una zona d'horticultura i un menjador amb cuina pròpia. El nostre cuiner forma part del personal de centre i elabora diàriament els àpats, cosa que ens facilita una especial atenció als alumnes amb diverses necessitats nutricionals, culturals i d'al·lèrgies o intoleràncies.